Sighișoara: Copilul, responsabilitatea cui? – conferință gratuită – Scoala Familiei
Loading Evenimente

« Toate Evenimente

Sighișoara: Copilul, responsabilitatea cui? – conferință gratuită

29 februarie 20 @ 17:00 - 18:30

Evident,  contextul în care se dezvoltă copiii este esențial pentru dezvoltarea echilibrată a acestora. Și absolut determinant este modul în care forurile de autoritate care guvernează acest context interacționează unul cu altul. Pentru că nu putem vorbi despre un singur for de autoritate în viața copilului în nici una din etapele de dezvoltare ale acestuia. Permanent există cel puțin două astfel de entități care acționează simultan: mama și tata, părinții și bunicii, familia și școala, familia și gașca, familia și mass-media. Și, aproape constant, aceste entități își dispută întâietatea în chestiunea autorității supreme, învinuindu-se reciproc de comportamentele și manifestările copiilor care sunt nedorite sau contrare obiectivelor fiecăreia…

Și totuși, cine are dreptate? Cine este, de fapt, responsabil pentru scăpările din educația copiilor?

Pedagogii tuturor timpurilor au susținut rolul definitoriu al modelelor/modelului parental cu care copilul interacționează în cadrul familiei încă din primele clipe ale vieții, urmat de educația formală, condusă de specialiști și organizată profesionist în vederea atingerii unor obiective concrete, în cadrul instituțiilor educaționale. Cu precizarea că, inclusiv după debutul acesteia, rolul familiei în educația copilului nu încetează. Există, însă, câteva aspecte contemporane legate de educație deloc de neglijat. De pildă, psihologii și cercetătorii în domeniul neuroștiințelor vorbesc tot mai mult despre importanța vieții intrauterine a copilului. În același timp, educația formală ia rolul (și preia roluri ale) familiei tot mai devreme în dezvoltarea copiilor. Este, însă, o soluție desirabilă? Poate un sistem educațional într-o continuă căutare și reorganizare să răspundă tuturor nevoilor educaționale ale unui copil? Mai ales că familia însăși se află în acest moment în criză, fie din cauza migrației de muncă (nu neapărat în altă țară, ci chiar la distanțe mari de locuință), fie din cauza pierderii locului de muncă, sau, dimpotrivă, a unui loc de muncă prea solicitant pentru părinte, care îi lasă insufcient timp pentru copil.
Dar tehnologia? Experiența contemporană dovedește că tinde să își piardă rolul de instrument în dezvoltarea copiior, devenind mediul lor de dezvoltare preponderent, aproape preluând prerogativele parentale sau școlare. Ce riscuri presupune această nouă realitate?

Așadar,… responsabilitatea cui este copilul?

Cine are cel mai important rol în acest moment și în acest context socio-cultural, dar mai ales educațional, în dezvoltarea copilului? Sau nu este de dorit să abordăm astfel această chestiune? Nu cumva este mai curând nevoie de o negociere a rolurilor tuturor acestor foruri de autoritate, având în vedere o manifestare convergentă și nu divergentă a acestora ? Caz în care, cine va așeza la masa negocierii aceste foruri pentru a clarifica atât punctele în care se intersectează, cât  și zonele în care intervin cu acțiuni specifice, deși nu divergente, în sensul dezvoltării echilibrate a copiilor noștri? Mai ales atunci când știm că vorbim despre miza supremă a vieții noastre de părinți, dar și a societății pe care, împreună o alcătuim: copiii noștri și viitorul lor?

***

Vă propunem o întâlnire despre familie, școală, societate și cum reușim să armonizăm acțiunea acestora pentru a transforma copiii care ne-au fost încredințați în adulți echilibrați care se odihnesc în propria lor viață și care îi odihnesc pe ceilalți în relația cu ei.  

Despre asumare, cooperare și reușită.

Intrarea liberă, în limita locurilor disponibile!

Alina este absolventă a Facultății de Teologie Ortodoxă-Limba engleză a Universității din București, deținând un MA în Studii Americane la Facultatea de Limbi Germanice a Universității din București și un PhD în Catehetică și Omiletică la Facultatea de Teologie Ortodoxă din București, cu teza „Rolul mass-media în dezvoltarea tinerilor și a copiilor”. Din 2002 este profesor de limba engleză și din 2013 consultant și trainer în proiectul Școala Familiei, având totodată o îndelungată experiență ca publicist, articolele sale având, preponderent tematică educațională, dar și în lucrul cu părinții, profesorii și adolescenții pe teme legate de comunicare, dezvoltare personală și parenting.

Mamă a trei fete și trei băieți, vrea să împătășească și celorlalți părinți din experiența sa de profesor, trainer și părinte, dar și din descoperirile științifice legate de cele mai bune metode de educație parentală.

„Mă bucur de fiecare clipă petrecută printre ai mei. Și când spun ai mei, spun soțul și copiii mei, spun copiii mei de la școală, spun colegii și părinții cu care lucrez la Școala Familiei, dar și profesorii pe care îi formez în alte proiecte în care sunt implicată. Pe toți îi socotesc ai mei, ai casei mele. Pentru că am înțeles că numai împreună putem face lucruri durabile și frumoase pentru copiii noștri. Nu doar la nivel academic, economic, financiar ci și la nivel structural, valoric. Am convingerea că dacă ne vom preocupa doar de nivelul de performanță al copilului, neglijând calitatea lui morală, vom reuși să educăm doar o amenințare la dresa societății.”

Detalii

Data:
29 februarie 20
Timp:
17:00 - 18:30
Eveniment Category:

Altele

Trainer:
prof Alina Mirică
Din orașul:
Focșani
Gratis:
DA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *